2014. szeptember 30., kedd

Mi fér bele 28 millió forintba?

2003-tól abban a tévhitben voltam, hogy 28 MFt alapítási érték nem tartalmazhat egy 100 milliós nagyságrendű termálkutat, és egy hasonló nagyságrendú épületet. Miközben "A termálkút és a strandi főépület az üzemeltető, önkormányzati tulajdonú Kft tulajdonában van. A megalakítása óta" - tájékoztatott az igazgató úr.

Mentségemre két dolgot tudok felhozni. Két és fél évig dolgoztam a strandon, és nem sikerült a hites leltár, különösen beárazása közelébe kerülnöm.
Másik. Ahogyan fent említettem, az alapító mélyen alulárazta az átadott vagyont, ami a kút és főépület együttes értékének a 10 %-át sem tette ki. (Lásd ide kattintva, a legelső mérleget)
Továbbá a Szinna önkormányzat hozzátett 300 MFt beruházást, és mára mégis alig több, mint 170 MFt a mérleg szerinti eszközök összege. Lásd ide kattintva! (nem a képre)




Siófok az eredeti terveitől eltérően 130 MFt-ért vásárolt egy termálkutat, amiből naponta lajtoskocsival hordja a vizet 17 km távolságból (Ide kattints! 17-19. old.)

Még a Kft megalakulása körüli vita elején tagja voltam az önkormányzatnak. Az én számításaim alapján hitték el, hogy önkormányzati alapokon sem vesztességes egy strand. Addig éveken át hiába küzdöttem az önkormányzati üzemeltetésért. A Kft-ről történt döntést követően azon vitatkoztak a közgazdászok, mi kerüljön a strandból a Kft tulajdonába (ami ugyancsak önkormányzati tulajdon). Én a végső döntésnél már nem voltam jelen. Nem foglalkoztam a részletekkel, hiszen a polgármester maga is közgazdász volt, erős, közgazdász gazdasági bizottsággal, ha nem is közgazdász, de MATÁV kereskedelmi igazgatói bizottsági elnökkel.

Ilymódon feltételezhető, hogy a Kft kialakítása is egy majdani privatizáció előkészítése jegyében alakult. Hasonlóan a Sorg-villához.
Mégegyszer, én a mellékszereplő és nem közgazdász, elnézést kérek a falutól, hogy nem figyelmeztettem korábban az óriási vagyonvesztés, leértékelés folyamataira.

Dr. Tóth Béla 2014.09.30.
Megjegyzés: A napokban az igazgató úr beárazott leltár íveket mutatott nekem,  az aláírásaimmal. Tehát nem állíthatom, hogy nem kerültem ilyenek közelébe. Viszont azt nem tudom megérteni, miért nem emlékszem olyanra, hogy főmérnök létemre megkérdezett volna valaki arról, hogy egy-egy eszköz beszerzését, beruházását követően az eszköz mekkora elévülési idővel kerüljön leltárba. Vagy netán engem tett volna illetékessé a belső szabályzat, ennek az adatnak a rögzítésében. Miért nem akkor ellenkeztem a termálkút hihetetlenül alacsony könyvi értékével szemben? 2014.10.25.